11-08-2020 | категорія: Новини

Бізнес несе надмірну відповідальність за недотримання відвідувачами масочного режиму


У липні у Верховній Раді було зареєстровано дві законодавчі ініціативи, покликані посилити відповідальність закладів за порушення масочного режиму відвідувачами. Так, йдеться про законопроєкти № 3890 та № 3891, які, на переконання бізнесу, встановлюють надмірну відповідальність бізнесу та запроваджують обтяжливі штрафи за дії відвідувачів.

Асоціація цілковито підтримує дії органів державної влади, спрямовані на запобігання та протидію  поширенню коронавірусу на території України, проте вважають, що норми вищезгаданих документів порушують принцип справедливості, значно обтяжують діяльність бізнесу та, до того ж, містять низку термінологічних неточностей, які можуть бути двояко трактовані контролюючими органами.

Так, законопроєкт №3890 передбачає штраф для громадських закладів за невжиття заходів щодо перебування відвідувачів без засобів індивідуального захисту, а також пропуск (допуск) їх у такі місця. На це представники компаній зазначають, що заклади організовують контроль за наявністю маски у відвідувача на вході в приміщення, проте забезпечити спостереження протягом усього часу перебування особи у приміщенні доволі складно, оскільки необхідно залучати додатковий ресурс. А втім, за таке порушення пропонується стягувати штраф від 3 400 грн до 5 100 грн за одного відвідувача, що порушує правила.

У чинному законодавстві вже передбачено штраф для посадових осіб такого закладу, тож встановлення додаткового стягнення за аналогічне порушення є нелогічним та створює фінансовий тягар для бізнесу. До того ж, велика різниця в розмірах штрафу, який пропонується накладати на бізнес, і штрафу для фізичної особи, яка зняла маску (170-255 грн), створює простір для недобросовісної конкуренції. Наприклад, з’являється ризик навмисного направлення до конкурента особи, яка зніме маску в його приміщенні.

Також під питанням залишаються повноваження представника закладу у випадку, якщо відвідувач відмовляється вдягнути маску або ж зупинитись. Якщо йдеться про фізичне затримання такого відвідувача до прибуття поліції за викликом, то:

  • По-перше, виникає питання про законність таких дій суб’єкта господарювання;
  • По-друге, навіть якщо перша умова буде виконана, то фізично не всі працівники служби охорони зможуть це забезпечити;
  • По-третє, в практиці викликів поліції бувають випадки, коли поліція відмовляється виїжджати на виклики про відмову громадян надягти маску в торгівельному залі.

 

Європейська Бізнес Асоціація