07-02-2022 | категорія: Новини

Розширено обсяг інформації, якою обмінюються ДПС та органи місцевого самоврядування


Законом від 30.11.2021 р. № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі – Закон №1914) розширено обсяг повноважень органів місцевого самоврядування.

Зокрема, в частині одержання податкової інформації від податкових органів.

А саме, в переліку функцій контролюючого органу передбачено подання органам місцевого самоврядування наступної звітності (у тому числі по платниках податків – юридичних особах) у розрізі джерел доходів згідно Бюджетного кодексу (підпункт 191.1.53 ПКУ, абзаци 4 - 6 підпункту 12.3.3 ПКУ):

про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях;

про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання.

Закон № 1914 уточнив, що таку звітність органи місцевого самоврядування вправі отримувати від податкових органів за запитом в розрізі всіх платників податків, а не лише по юридичних особах, як це було передбачено до 1 січня 2022 року (Абзаци 7 і 8 підпункту 12.3.3 ПКУ).

Внаслідок таких змін у органів місцевого самоврядування з'являється можливість одержувати більш якісну інформацію, необхідну для планування бюджетів та моніторингу їх виконання. Щодо надання податкової інформації

Також Законом № 1914 до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено надання інформації контролюючому органу за місцезнаходженням земельних ділянок щодо виділених земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) на підставі рішень органу місцевого самоврядування з наданням копій наступних документів:

► документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України (паспорта громадянина);

► реєстраційного номера облікової картки платника податків;

► кадастрового плану земельної ділянки з проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв);

► сертифіката на право на земельну частку (пай) (за наявності) (новий підпункт 12.4.5 ПКУ).

Ця інформація потрібна податковим органам для нарахування земельного податку фізичним особам – власникам зазначених земельних ділянок, і контролю за його сплатою. Передбачено, що таку інформацію надаватимуть в електронному вигляді в порядку та за формою, затвердженими КМУ.

Надання зазначеної інформації контролюючим органом на користь органів місцевого самоврядування не вважається розголошенням інформації з обмеженим доступом та/або поширенням персональних даних без згоди суб’єкта персональних даних (новий абз. 2 підпункту 21.1.5 ПКУ).

 

Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП