04-04-2017 | категорія: Новини

Законодавчі Ініціативи Від 31 березня 2017 року

Верховна Рада України

1. Прийнято Закон про внесення змін до Закону України "Про інвестиційну діяльність" (щодо державних інвестиційних проектів)

Верховна Рада України 23.03.2017 року прийняла  Закон №5105  про внесення змін до Закону України "Про інвестиційну діяльність" (щодо державних інвестиційних проектів)
Законопроект передбачає розмежування таких понять, як "державне інвестування" та "державна підтримка", а також децентралізацію прийняття рішень щодо інвестування шляхом введення понять "державне інвестування" та "місцеве інвестування".
Крім того, він спрощує процедуру отримання державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів шляхом зміни ролі Державного реєстру інвестиційних проектів з дозвільної на інформаційну.
Також передбачено внесення проектів, яким надана державна підтримка, та державних інвестиційних проектів до Державного реєстру інвестиційних проектів з метою ведення моніторингу їх реалізації.
 
Кабінет Міністрів України

1. Прийнято рішення щодо  надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання

Кабінет Міністрів України видав постанову №196 від 29.03.2017 року щодо «Питань надання розстрочення сплати податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України устатковання та обладнання»

Уряд прийняв рішення, що надає можливість суб'єктам господарювання реалізувати своє право на отримання розстрочення сплати податку на додану вартість при ввезенні на митну територію України устаткування та обладнання для використання у деревообробному виробництві та для виробництва медичних виробів. Документом передбачено, що надання розстрочення сплати ПДВ здійснюватиметься відповідно до порядку, встановленого Податковим кодексом України. При цьому будуть враховані особливості, обумовлені Перехідними положення, щодо терміну розстрочення до 36 календарних місяців без нарахування процентів та пені. А також щодо зобов'язань платника податку сплатити податкові зобов'язання та пеню у разі нецільового використання устаткування та обладнання, ввезених на митну територію України із отриманням розстрочення сплати податку на додану вартість.

2. Угода між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чеської Республіки про науково-технологічне співробітництво

Кабінет Міністрів України видав розпорядження   №222-р від 29.03.2017 року “Про подання на ратифікацію Верховною Радою України Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чеської Республіки про науково-технологічне співробітництво ”
Уряд схвалив рішення про подання на ратифікацію Верховною Радою України Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Чеської Республіки про науково-технологічне співробітництво, вчиненої 19 грудня 2011 року у м. Празі. Ухвалене рішення забезпечить здійснення внутрішньодержавних процедур, необхідних для набрання чинності Угоди, передбачених підпунктом "є" частини 2 статті 9 Закону України "Про міжнародні договори України".


3. Схвалена Концепція державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року

Кабінет Міністрів України видав розпорядження № 217-р  від 29.03.2017 року «Про схвалення Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року»
Уряд схвалив Концепцію державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року. Метою документа є створення та впровадження ефективної системи захисту прав споживачів в Україні на засадах ЄС з урахуванням кращих практик країн Європейського Союзу. Серед основних завдань Концепції, зокрема, повна гармонізація українського законодавства з законодавством ЄС, сприяння розвитку системи незалежних досліджень якості та безпеки товарів, робіт і послуг на споживчому ринку, підвищення ефективності системи захисту споживачів від небезпечної продукції, що може завдати шкоду життю, здоров'ю, майну споживачів, навколишньому природньому середовищу тощо. Передбачається, що реалізація Концепції підвищить рівень превентивного захисту прав споживачів для недопущення та/або зменшення кількості порушень їх прав, підвищить рівень просвіти та поінформованості громадян щодо їх споживчих прав та механізмів їх захисту, усуне з ринку недобросовісних підприємців тощо. Концепцію передбачається реалізувати протягом 2017-2020 років.


4. Прийнято розпорядження щодо підписання Угоди між Кабінетом Міністрів України з Урядом Ісламської Республіки Афганістан про створення Спільної міжурядової комісії з торговельно-економічного співробітництва

Кабінет Міністрів України видав розпорядження №218-р  від 29.03.2017 року «Про підписання Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Ісламської Республіки Афганістан про створення Спільної міжурядової комісії з торгівельно-економічного співробітництва»

Підписання Угоди надасть можливість проводити засідання Комісії, сприятиме розвитку партнерських взаємовигідних відносин між Україною та Ісламською Республікою Афганістан у сфері економічного, торговельного та технічного співробітництва, а також забезпечить сприятливі умови для ефективного використання науково-технічного потенціалу обох держав.
 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг

1. Встановлено нові тарифи на розподіл природного газу  для населення та промислових споживачів

Національна комісія держрегулювання енергетики і комунальних послуг, встановила для населення і промислових споживачів тарифи на розподіл природного газу.  
Нові тарифи є абонплатою за підключення до системи газопостачання та сплачуються щомісячно на підставі потужності лічильника і незалежно від фактичного обсягу споживання. У ці тарифи на розподіл газу фактично закладені витрати Укртрансгазу на транспортування газу магістральними газопроводами до газорозподільних систем (близько 23% у структурі тарифу).
Для населення тариф за розподілу встановлений істотно нижче тарифу для промислових споживачів, з метою соціального захисту. Протягом 3 років рівні тарифів для побутових та непобутових споживачів будуть вирівняні.
З 1 квітня тариф на розподіл газу для побутових споживачів компанії Київоблгаз складе 2,549 коп./куб. м на годину, для промислових — 3,607 коп./куб. м в годину (всі тарифи без ПДВ). А в Києві для побутових та непобутових споживачів ПАТ Київгаз тариф буде однаковий — 1,273 коп./куб. м в годину. 
 

Національний банк України
1. НБУ запровадив нову методику оцінки запасів прямих іноземних інвестицій

Національний банк України ввів нову методику оцінки обліку запасів прямих іноземних інвестицій. Облік буде здійснюватися відповідно до поточної ринкової вартості прямих іноземних інвестицій (ПІІ). Це дозволить наблизити вартість запасів даних інвестицій до реалій ринку і зменшити розбіжності в даних НБУ та Державної служби статистики України (Держстат)". Згідно з повідомленням прес-служби, в результаті світової фінансово-економічної кризи 2008-2009 років ринкова вартість активів підприємств істотно знизилася. Через відсутність перегляду їх вартості, починаючи з 2010 року, частина запасів прямих іноземних інвестицій відображалася за суттєво завищеною вартістю. Так, починаючи з 2017 року, переоцінка вартості ключових лістингових підприємств буде здійснюватися НБУ та Держстатом щоквартально. Також, в планах НБУ передавати дані по ПІІ банківського сектора в Держкомстат. Для цього необхідно модернізувати програмне забезпечення Нацбанку і узгодити формати передачі даних від НБУ в Держслужбу статистики.

2. НБУ зареєстрував ще одну міжнародну платіжну систему
Національний банк України погодив правила міжнародної платіжної системи "AVERS №1" і видав платіжної організації цієї системи ПАТ "Кредит Оптима Банк" (Київ) свідоцтво від 23 березня 2017 № 33. Про це повідомляється на сайті НБУ. Відомості про міжнародну платіжну систему "AVERS №1" внесено в Реєстр платіжних систем, систем розрахунків, учасників цих систем та операторів послуг платіжної інфраструктури (далі - Реєстр платіжних систем). НБУ також інформує, що на 27.03.2017 до реєстру внесено відомості про 26 міжнародних і внутрішньодержавних систем переказу коштів, з яких: - 19 систем, створених резидентами (8 створені банками) - 7 систем, створених нерезидентами. Всього за січень - лютий 2017 за допомогою систем, створених як резидентами, так і нерезидентами, перераховані: в Україні - 344 млн. дол. США (в екв.) за межі України - 42 млн. дол. США (в екв.) в межах України - 657 млн. дол. США (в екв.). Нагадаємо, раніше Національний банк України посилив нагляд за діяльністю платіжних систем, їх учасників та операторів послуг платіжної інфраструктури.

Міністерство економічного розвитку і торгівлі  Україні

1. Україна продовжує налагодження торговельних відносин з державами ЄАВТ
27 березня у м. Женева українська делегація взяла участь у другому засіданні Спільного комітету та Підкомітету з митних питань. Захід відбувся у рамках імплементації Угоди про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ (Норвегія, Ісландія, Швейцарія та Ліхтенштейн).
Під час засідання мова йшла про налагодження ефективного впровадження та функціонування Угоди про вільну торгівлю. Учасники заходу обмінялись інформацією стосовно сучасного стану економіки, статистики двостороннього товарообігу між Україною та кожною з держав-учасниць ЄАВТ, також було розглянуте широке коло питань з імплементації Угоди.
Зокрема, під час розгляду питання щодо застосування преференційних правил походження в рамках Угоди та приєднання України до Регіональної Конвенції про пан-Євро-Середземноморські преференційні правила походження (Пан-Євро-Мед), представник ЄАВТ підтвердив готовність надати підтримку Україні у цьому процесі.
Також сторони детально розглянули питання запровадження лібералізації тарифного захисту відповідно до зобов’язань у рамках Угоди, співробітництва у сфері захисту прав інтелектуальної власності, технічного регулювання, державних закупівель, тощо.
За результатами засідання, сторони дійшли згоди про подальше співробітництво з метою забезпечення ефективного впровадження положень Угоди.

2. Відбулася презентація Експортної стратегії України
28 березня, відбулася презентація Експортної стратегії України, яку розробило Міністерство економічного розвитку та торгівлі України. У ній взяли участь Перший віце-прем’єр-міністр - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України - Торговий представник Наталія Микольська, представники бізнесу та експерти.
Експортна стратегія України визначає вектор розвитку та реалізації торговельного потенціалу, зростання експорту і сприяє   формуванню сильної та ефективної економіки.  Першим етапом Експертної стратегії України є Дорожня карта стратегічного розвитку торгівлі України, розрахована на наступні 5 років.
Головне завдання – підвищити конкурентоспроможність українського експорту шляхом усунення перешкод та визначення конкретних можливостей за допомогою чітких кроків, описаних у Плані дій. Для реалізації Плану дій визначили 56 завдань, задіяли близько 40 державних і недержавних інституцій та окреслили три основні цілі стратегії:

  • створення сприятливих умов, що стимулюють торгівлю та інновації для диверсифікації екпорту;
  • розвиток послуг із підтримки бізнесу та торгівлі, здатних підвищити конкурентоспроможність підприємств, зокрема МПС;
  • зміцнення навичок і компетенцій підприємств, зокрема МПС, необхідних для участі в міжнародній торгівлі.

Детальніше можна ознайомитись за посиланням


3. Підписан чотиристоронній Протокол щодо підвищення координації в рамках ЗВТ України та країн   ГУАМ
27 березня у Києві відбулась зустріч Прем’єр-міністрів країн-членів Організації за демократію та економічний розвиток (ГУАМ). В зустрічі взяли участь Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман, заступник Прем’єр-міністра Азербайджанської Республіки Абасов Ісмет Дурсун огли, Прем’єр-міністр Республіки Молдова Павло Філіп та Прем’єр-міністр Грузії Георгій Квірікашвілі.
У ході саміту керівників урядів ГУАМ було укладено Протокол про затвердження Порядку створення та діяльності Робочого органу, що координує дії Договірних сторін Угоди про створення зони вільної торгівлі між державами – учасницями ГУУАМ*. Від імені України документ підписала заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України–Торговий представник України Наталія Микольська.
Разом з Протоколом між митними адміністраціями держав-членів ГУАМ про взаємне визнання окремих результатів митних процедур,  ці угоди створюють підґрунтя для практичного запровадження відповідної угоди про вільну торгівлю. У рамках ГУАМ також продовжується робота над підготовкою нових Правил визначення країни походження товарів до Угоди про створення зони вільної торгівлі між державами – учасницями ГУУАМ, які планується підписати до кінця року. Зазначений документ  дозволить відмовитись від застарілих Правил, які застосовуються сьогодні у рамках СНД.
Для України підписання цих Правил має особливе значення, адже вона є нетто-експортером в рамках ГУАМ. Тобто в основі її експорту до країн ГУАМ лежить  готова продукція з високою доданою вартістю.
Угода про зону вільної торгівлі між країнами-учасниками ГУУАМ  було підписано 20.07.2002 року. За 2016 рік товарообіг  між Україною та країнами ГУАМ становив  $1628,7 млн. Експорт становив $1266 млн, імпорт – $362,6 млн.  Частка країн  ГУАМ в загальному товарообігу України становить 1,9%.

Законопроекти
1. Пропонується скасувати екологічні норми до  рівня  "ЄВРО-4" та "ЄВРО-5"

В Верховній Раді України зареєстровано законопроект №6238 від 24.03.2017 року «Про внесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» (щодо ввезення транспортних засобів, які відповідають екологічній нормі „Євро-4”)»
  Згідно законопроекту пропуск  на митну територію України з метою вільного обігу та першу реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій  8701  20,  8702,  8703,  8704,  8705  згідно  з  УКТ  ЗЕД  як  вироблених  в Україні, так і ввезених на митну територію   України,  нових  і  таких,  що  були  в  користуванні, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам:

  • не  нижче  рівня  "ЄВРО-3" - з 1 січня 2013 року, за винятком транспортних  засобів,  вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до дати введення екологічних норм
  • не нижче рівня "ЄВРО-3" як обов'язкових;    не  нижче  рівня  "ЄВРО-4", при цьому не старше 10 років з дати випуску, - з 1 січня 2014 року, за винятком транспортних  засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до дати введення екологічних норм не нижче рівня "ЄВРО-4" як обов'язкових.

Єкологічні норми до  рівня  "ЄВРО-4" та "ЄВРО-5" скасовуються.
Із детальними умовами законопроекта можна ознайомитись за посиланням


2. Пропонується встановити зміну податків та зборів не частіше ніж один раз на п’ять років.

В Верховній Раді України зареєстровано законопроект №6252 від 27.03.2017 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо додаткових гарантій стабільності податкової системи)».
Законопроектом пропонується доповнити підпункт 4.9.1 пункту 4.9 статті 4 Податкового кодексу України, який визначає стабільність як один з принципів, на яких ґрунтується податкове законодавство, новим реченням та закріпити, що ставки податків та зборів не можуть змінюватися частіше ніж один раз на п’ять років.


3. Пропонується доповнити статтю 3 Митного кодексу України новою частиною,  щодо стабільності умов здійснення інвестиційної діяльності)

В Верховній Раді України зареєстровано законопроект №6250 від 27.03.2017 року" Про внесення змін до Митного кодексу України (щодо стабільності умов здійснення інвестиційної діяльності)"
Законопроектом пропонується доповнити статтю 3 Митного кодексу України новою частиною, якою передбачити, що якщо зміни, внесені до законодавства України з питань державної митної справи після укладення договорів між суб'єктами інвестиційної діяльності, погіршують становище цих суб'єктів або обмежують їх права, і якщо вони не дійшли згоди про зміну умов договору, умови таких договорів зберігають свою чинність на весь строк дії цих договорів.


4. Пропонується виключити зі статті 18 Закону України «Про інвестиційну діяльність» положення, яке встановлює, що не поширюються на наслідки змін податкового, митного та валютного законодавства, а також законодавства з питань ліцензування певних видів господарської діяльності
В Верховній Раді України зареєстровано законопроект №6251 від 27.03.2017 року  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо державних гарантій захисту інвестицій та стабільності умов здійснення інвестиційної діяльності)».
Законопроектом пропонується виключити зі статті 18 Закону України «Про інвестиційну діяльність» положення, яке встановлює, що не поширюються на наслідки змін податкового, митного та валютного законодавства, а також законодавства з питань ліцензування певних видів господарської діяльності гарантії чинності умов договорів між суб’єктами інвестиційної діяльності у випадках, коли після їх укладення законодавством встановлено умови, що погіршують становище суб'єктів або обмежують їх права.
Також запропоновано виключити зі статті 19 Закону України «Про інвестиційну діяльність» положення про те, що державні гарантії захисту інвестицій не стосуються питань фінансово-господарської діяльності учасників інвестиційної діяльності та сплати ними податків, зборів (обов'язкових платежів).
Крім того, законопроект передбачає внесення змін у Закон України «Про усунення дискримінації в оподаткуванні суб'єктів господарювання, створених з використанням майна та коштів вітчизняного походження» шляхом доповнення статті третьої новою частиною наступного змісту: «У разі погіршення становища суб'єктів інвестиційної діяльності або обмеження їх прав внаслідок зміни законодавства (у тому числі податкового, митного, валютного, а також законодавства з питань ліцензування господарської діяльності) після укладення договору, застосовуються гарантії стабільності умов здійснення інвестиційної діяльності, передбачені Законом України «Про інвестиційну діяльність».

5. Пропонується встановити умови після  укладення договорів між суб'єктами інвестиційної діяльності
В Верховній Раді України зареєстровано законопроект №6253 від 27.03.2017 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо стабільності умов здійснення інвестиційної діяльності)».
Законопроектом пропонується доповнити статтю 3 Податкового кодексу України новим пунктом, яким передбачити, що у випадках, коли податковим законодавством після укладення договорів між суб'єктами інвестиційної діяльності встановлено умови, що погіршують становище цих суб'єктів або обмежують їх права, і якщо вони не дійшли згоди про зміну умов договору, умови таких договорів зберігають свою чинність на весь строк дії цих договорів.