09-03-2017 | категорія: Новини

10 пунктів маркетингової стратегії, які має перевірити кожен власник малого бізнесу


 Настали не найлегші часи для представників українського малого бізнесу. Кожен власник має щодня вирішувати десятки гарячих питань — від проблем з постачальниками до спілкування з податковою. Тому дуже часто маркетинг компанії залишається без уваги або отримує час і кошти за залишковим принципом. Газета “Дело” дає рекомендації  на що ж варто витратити такий дефіцитний час власникам малого бізнесу у 2017 році?

 

 

 

Стратегія і план маркетингу

 Досить сподіватися на удачу чи натхнення. Маркетинг сьогодні — не стільки творчість, скільки чіткий науковий підхід. І чим скоріше ви офіційно оформите свої стосунки з маркетингом у вигляді стратегії і плану, тим більш ефективно зможете витрачати свої кошти. Основна ціль digital-маркетингу одна — збільшення доходів (через залучення більшої кількості нових клієнтів і збільшення повторних покупок). Без детального плану ви ризикуєте даремно витратити гроші на хаотичні активності, що не наблизять вас до мети. Мінімальний варіант — самостійно накидати річні цілі і план дій, розподілити між відповідальними і далі жорстко контролювати виконання. Оптимальний варіант — звернутися до професійного консультанта, який зробить під вашим пильним спостереженням цю базову роботу і допоможе впровадити в дію усі задумані процеси.

 

Сайт компанії

 Хоч як прикро, але сайти-візитки більше не в моді. Основне завдання сучасного сайту — збільшувати продажі. Для цього варто потренуватися з розробкою лендінгів, основним завданням яких є збір лідів і перетворення їх на клієнтів. Програма-мінімум: просто зараз зайдіть на свій сайт з мобільного і подивіться, як він виглядає. Якщо з екрану на вас дивиться щось не дуже зрозуміле, хоч і зроблене всього пару років тому, — плануйте зміни вже на найближчий час. Пам”ятайте, що навіть найкращий розробник сайтів не зробить “цукерочку” без чіткого завдання і вашої участі. Готуючи контент для сайту, відразу думайте про SEO, пошукову оптимізацію.

 

Соціальні мережі

 Не знаю, як в Україні, але серед американських малих компаній 70% планують цього року використовувати соцмережі для просування своїх товарів та послуг. При цьому 56% власників малого бізнесу ще й планують у 2017 збільшити бюджети “на Цукерберга”. Тому не варто боятися, що Facebook — це короткочасний тренд, який ось-ось загнеться. Якщо ви вже присутні у соцмережах, то саме час починати бойові дії, а не просто вивішувати картинки час від часу. Для цього вам знадобиться гарний контент-план (який має вийти з нашого пункту 1, а не навпаки), конкретні цілі і людина, яка буде за них відповідати власною зарплатою. Не тіште себе мріями про силу органічного охоплення постів. Якщо у вас уже третій рік поспіль сторінка ніяк не набере більше 30/300/3000 фанів, то варто знайти досвідченого SMM-ника, який допоможе вам у цій справі.

 

Контент-маркетинг

 Згадайте, коли востаннє ви оновлювали свій розділ “Новини” чи блог? Між тим, впевнена, що вам є що сказати споживачам. Не стидайтеся розповідати клієнтам про свої успіхи, а може й про поразки. Формулюйте емоційні зв”язки з клієнтами, які їм буде не так просто розірвати. Розповідайте історії, надихайте, живіть разом із ними. Знайдіть час і помічника, який допоможе вам записати, оформити і правильно розмістити все, що ви захочете сказати. Якісний контент допоможе вам залучити, навчити і зберегти своїх клієнтів, то ж не нехтуйте ним ані хвилиною довше.

 

Відео-контент

 Досить чекати кращих часів, адже у кожного з нас вже є смартфон із камерою, яка дозволяє знімати відео цілком пристойної якості. Люди люблять дивитися відео, а вам важливо полегшити життя своїх клієнтів. Спробуйте просто сьогодні, зніміть невеличке відео, познайомте клієнтів зі своїм персоналом, покажіть їм свій офіс, покажіть, як реально ви допомагаєте вирішити їх проблеми. Знімайте свій товар, розповідайте про нього особисто, знімайте досвід і відгуки клієнтів. Спробуйте і ви зрозумієте, що це зовсім не так страшно, як здається. Хто знає, можливо, ви чи хтось з ваших працівників відкриє в собі талант і одного дня стане зіркою YouTube.

База клієнтів

 Подумайте, у якому стані ви зберігаєте один з найцінніших активів компанії — свою клієнтську базу. Яку інформацію ви маєте про покупців? Як ви її використовуєте? Тут криється маса можливостей, які гріх не використовувати у висококонкурентному світі. Якщо всі контакти ховаються у вашій власній поштовій скриньці чи в excel, то, можливо, саме зараз настав час, щоб все впорядкувати. Стосовно нових клієнтів — варто замислитися над тим, які процеси змінити, щоб ви могли отримувати мінімально необхідну інформацію про них, яку потім ефективно використаєте для повторних покупок чи рекомендацій.

E-mail маркетинг

 Цей пункт тісно пов’язаний з попереднім і показує гарний приклад ефективності. Розсилки — один з найдешевших способів контактувати з клієнтами і отримувати бажаний результат. Принаймні так вважає 68% американських компаній, які надали цьому пункту перше місце серед інших маркетингових активностей за ROI (прибутком на інвестований капітал) (дані Gigaom Research, 2015). Але в цій справі важлива не кількість, а якість, адже стати спамом може кожний, а підготувати дійсно цікавий і корисний лист не так вже й просто (дивись пункт №5 — Контент).

Контроль якості обслуговування

 Сьогодні клієнтам скаржитися легко, для цього кожен як мінімум має власний профіль на Фейсбуці, а як максимум — залишить негарні сліди на тематичних ресурсах, вашій ФБ сторінці, на сайті та хтозна де ще. Але вам важливо почути першим, якщо клієнт чимось незадоволений, і швиденько зняти цей негатив. Це набагато легше, ніж потім збирати негативні відгуки по всій мережі. Для цього ви маєте запропонувати дуже простий шлях, щоб кожен клієнт міг легко і швидко залишити свій відгук після кожної взаємодії з компанією. Це може бути дзвінок, мейл чи інший спосіб оперативного отримання інформації прямо від клієнта.

Користь

 У наш матеріальний вік так приємно, коли хтось запропонує тобі щось потрібне безкоштовно, чи не так? Чому б не дати потенційному клієнту щось корисне, щоб він швидше став вашим? Наприклад, запропонуйте скачати якийсь цікавий матеріал з вашого сайту після короткої реєстрації (книгу, посібник, інфографіку чи відкрийте доступ до навчальних відео ітд). Це робить чимало закордонних компаній, але мало хто з українських. Ви можете отримати ще один умовний плюсик від клієнта на свою користь і його контактні дані як бонус (не забудьте його відразу ж використати в пункті 7 і подякувати за реєстрацію).

Корпоративна соціальна відповідальність (КСО)

 Робити щось корисне можна не тільки для потенційних клієнтів з суто приземлених мотивів. Заробіть собі довгострокову перевагу в очах широкої аудиторії (своїх стейкхолдерів) через добрі і корисні справи. КСО не варто плутати з благодійністю, тож варто заздалегідь запланувати, на які саме напрями компанія спрямує свої зусилля. Буде прекрасно, якщо програма КСО буде базуватися на ваших перевагах та досвіді, про які ніколи не буде зайвим нагадати. Як у нас кажуть — “сам себе не похвалиш…”.

 Цифрове майбутнє вже зовсім поруч, тому  не відкладайте  реалізацію хоча б декількох з вище перерахованих пунктів. Обирайте те, що викликало у вас найбільший відгук і — вперед! У цій справі, як і в усіх інших, головне — почати. Тому розпочинайте процес, шукайте однодумців і помічників і насолоджуйтеся тим, що ви на хвилі!

Автор: Ольга Ільюхіна, консультант з digital-маркетингу агенції Garland Communications

Джерело: Дело