25-03-2024 | категорія: Новини

ДПС розробила Методику проведення перевірки повноти нарахування та сплати податків і зборів


Наказом ДПСУ від 18.03.2024 р.№ 231 затверджено Методику проведення перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати інших податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на податкові органи.

Методика призначена для застосування посадовими особами контролюючих органів при виконанні ними функціональних обов’язків та носить роз’яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер і не містить нових правових норм, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер. 

Методика містить інформацію щодо:

  • обсягів інформації, яка має бути перевірена та висвітлена в матеріалах перевірки;
  • способів викладення в матеріалах перевірки фактів та обставин;
  • способів обґрунтування висновків в матеріалах перевірки платника податку.

Джерела інформації. Під час проведення перевірки може бути використана інформація, що надійшла від:

  • платників податків, у т. ч. дані стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA);
  • центральних органів виконавчої влади, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, зокрема:
  • дослідження загальної інформації про господарську діяльність платника податків;
  • оренди землі;
  • рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, податкових пільг зі сплати цих податків і зборів;
  • викидів, скидів, розміщення та перенесення забруднювачів;
  • запасів і ресурсів корисних копалин;
  • місць видалення відходів;
  • ліцензування видів господарської діяльності платника податків;
  • обліку водокористування;
  • змісту та порядку складання звітів з оцінки впливу на довкілля;
  • інша інформація, надана контролюючому органу в установленому законодавством порядку.

Перевірці підлягають питання щодо:

  • перебування у власності платника податків/зборів об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі його частки;
  • плати за землю;
  • транспортного податку;
  • рентної плати, яка складається з:
  • рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин;  
  • рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин;
  • рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
  • рентної плати за спеціальне використання води;
  • рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів;
  • рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України;
  • екологічного податку.

Основним документом, який підлягає перевірці при обчисленні податку/збору є податкова декларація/розрахунок з відповідного податку/збору, що формується на підставі первинних та зведених документів бухгалтерського обліку за відповідний податковий (звітний) період.

Враховуючи, що податок/збір та їхня база оподаткування є суто розрахунковою величиною, то підтвердження правомірності їх визначення  рекомендується проводити виключно шляхом перевірки (суцільним чи вибірковим способом) даних первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, наданих платником податків під час проведення документальної перевірки або інформації, отриманої податковим органом під час виконання своїх функцій.

 

Бухгалтер 911