12-12-2016 | категорія: Новини

ГУ ДФС Украины сообщает от 19.12.2016 года

Неприбуткові організації, які до 01.01.2017 р. не приведуть свої установчі документи відповідно нормам Податкового кодексу, виключаються з Реєстру неприбуткових організацій

Неприбуткові організації, які до 01.01.2017 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 134 Податкового кодексу, та не нададуть копії таких документів фіскальному органу, після 01.01.2017 р. будуть виключені з реєстру неприбуткових установ та організацій.

Таке виключення здійснюється на підставі рішення фіскального органу.

Виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється шляхом скасування присвоєної їй ознаки неприбутковості.

З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає фінансову і податкову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому для неприбуткових організацій - платників податку на прибуток.

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

30 грудня – останній день сплати авансового внеску з податок на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток за три квартали 2016 року

Платники податку на прибуток підприємств повинні сплатити до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року.

Такий розрахунок здійснюється платниками, які звітують з податку на прибуток підприємств щокварталу.

Розрахунок авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, що підлягає сплаті до 31 грудня 2016 року, заповнюється платником податку за три квартали 2016 року (рядок 26 декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом МФУ від 20.10.15 №897 зі змінами, внесеними наказом МФУ від 08.07.16 №585).

При цьому визначена у розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов'язань.

Перерахування сум авансових внесків у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, здійснюється платниками на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств, отже платник податку має право врахувати переплату з цього податку у сплату авансового внеску в межах цієї суми. Зарахування таких надміру сплачених грошових зобов'язань з податку на прибуток здійснюється у сплату авансового внеску в автоматичному режимі (без заяви платника).

Такий авансовий внесок платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31.12.2016, відповідно граничний термін сплати - 30.12.2016.

Зазначена норма передбачена п. 38 підр. 4 розд. XX Податкового кодексу України.

На офіційному веб-сайті ДФС забезпечено відкритий доступ до Реєстру неприбуткових установ та організацій

На офіційному веб-сайті ДФС України забезпечено відкритий доступ до відомостей, що містяться в Реєстрі неприбуткових установ та організацій.

Реєстр включає ідентифікаційні та реєстраційні відомості про неприбуткові організації, зокрема: - код згідно з ЄДРПОУ; - найменування неприбуткової організації; - дату включення неприбуткової організації до Реєстру, починаючи з якої визначається строк безперервної реєстрації неприбуткової організації; - ознаку неприбутковості; - дату присвоєння ознаки неприбутковості або її зміни; - дату та номер рішення про включення, повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або зміну ознаки неприбутковості; - дату скасування ознаки неприбутковості; - дату та номер рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру; - найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу.

При цьому, в реєстрі не передбачається відображення довідкових відомостей про місцезнаходження організації, даних про керівників, головних бухгалтерів, засновників та фінансово-економічних показників господарської діяльності неприбуткової організації.

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

Доходи та видатки, що зазначаються неприбутковими організаціями у Звіті, відображаються відповідно даних бухгалтерського обліку

У Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації згруповано всі види отриманих доходів неприбуткової організації без виділення доходів за окремими ознаками неприбутковості.

Форма Звіту передбачає заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації в залежності від закону, що регулює її діяльність.

Дані, наведені у Звіті, повинні ґрунтуватися на даних бухгалтерського обліку та відповідати вимогам щодо складання податкової звітності.

Частину І Звіту заповнюють всі неприбуткові організації незалежно від того, дотримались вони вимог, визначених п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу чи ні.

У рядках 1.1 – 1.16 Звіту відображаються доходи, одержані неприбутковими організаціями, а у рядках 2.1 – 2.6 Звіту – суми видатків.

При цьому у зазначених рядках показники заповнюються з урахуванням особливості діяльності неприбуткової організації відповідно до закону, що регулює її діяльність.

Зокрема, у рядку 1.15 Звіту відображається загальна сума отриманих неприбутковою організацією безоплатних надходжень або надходжень у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань.

Видатки неприбуткової організації щодо використаних безоплатних надходжень або надходжень у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань відображаються у рядку 2.6.

Рядок 1.16 Звіту передбачений для відображення інших доходів, які не включені до рядків 1.1 – 1.15 Звіту.

Неприбуткові організації, які не порушували вимог Податкового кодексу України (ПКУ), подають звіт за базовий податковий (звітний) період - календарний рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Подання фінансової звітності разом зі Звітом здійснюється за бажанням неприбуткової організації.

Форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553.

Відокремлені підрозділи неприбуткових організацій без статусу юридичної особи, до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01.01.2017 року не включаються

Платниками податку на прибуток – резидентами є суб’єкти господарювання – юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених, зокрема п. 133.4 ст.133 Податкового кодексу України (неприбуткові установи (організації).

Статус неприбуткової організації, яка відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу, надається тільки підприємствам, установам та організаціям зі статусом юридичні особи.

Філія – це відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Отже, відокремлені підрозділи неприбуткових організацій без статусу юридичної особи, включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату набрання чинності 13.08.2015 Законом № 652, не включаються до Реєстру неприбуткових установ та організацій з 01.01.2017 року.

Нагадуємо, що неприбуткові організації - юридичні особи, які до 1 січня 2017 року не привели свої установчі документи у відповідність з вимогами, встановленими п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу, та не надали копії таких документів фіскальному органу, виключаються після 1 січня 2017 року з Реєстру неприбуткових установ та організацій

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру визначений постановою КМУ від 13.07.2016 р. № 440.

Зазначена норма передбачена п.п. 133.1.1 ст. 133 Податкового кодексу України.

Платники акцизного податку вперше подають декларацію за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року

Міністерством фінансів України наказом "Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» від 26.09.2016 № 841 затверджено в новій редакції форми декларації акцизного податку.

Суттєво структура нової форми декларації, її розділів та додатків до неї не змінилась.

Нова форма декларації складається із загальної частини, що містить обов'язкові реквізити платника акцизного податку, та шести розділів (А,Б,В,Г,Д,Е), що складаються платниками залежно від виду господарської діяльності.

З нумерації розділів Декларації вилучено літеру „Ґ", у зв'язку з чим розділ „Ґ" став розділом „Д", відповідно розділ „Д" став розділом „Е".

Декларацію доповнено новими додатками: „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу" (додаток iі) і „Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування" (додаток 9, у зв'язку з чим додаток 9 попередньої редакції став додатком 10 нової форми).

Наказ набрав чинності з дня його офіційного опублікування, тобто 22.11.2016 (опубліковано 22.11.2016 в „Офіційному віснику України" № 90).

Згідно з п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Отже, особи, визначені як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року.

Заповнення декларації акцизного податку за новою формою платниками, які реалізують пальне

Міністерством фінансів України наказом "Про внесення змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» від 26.09.2016 № 841, затверджено у новій редакції форми декларації акцизного податку.

Особи, визначені як платники акцизного податку, вперше подають декларацію акцизного податку за новою формою не пізніше 20 січня 2017 за грудень 2016 року.

Декларацію доповнено новими додатками: „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального відповідно до підпункту 213.1.12 пункту 213.1 статті 213 Кодексу" (додаток iі) і „Заява про порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної/розрахунку коригування" (додаток 9, у зв'язку з чим додаток 9 попередньої редакції став додатком 10 нової форми).

Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального здійснюється у Додатку 1' до Декларації.

Додаток 11 обов'язково заповнюється всіма платниками (юридичними та фізичними особами) акцизного податку з реалізації пального (в тому числі виробниками) незалежно від того, чи був у звітному періоді об'єкт оподаткування.

Обсяг залишків пального на початок звітного періоду (у випадку на 01.12.2016) за відповідним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (гр. З додатка 11 до Декларації) зазначається за даними СЕАРП. У подальших звітних періодах залишки пального переноситимуться із попередньої звітності.

Сума податкового зобов'язання, визначена у Додатку Iі (гр. 20), переноситься до рядка В2, яким доповнено розділ В „Податкові зобов'язання з реалізації пального" Декларації.

Розділ II Додатка 6 „Розрахунок суми акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів" заповнюється суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі - платниками акцизного податку при здійсненні роздрібної торгівлі пальним.

Додаток 6 заповнюється окремо для кожного місця здійснення реалізації підакцизних товарів з обов'язковим зазначенням відповідного коду органу місцевого самоврядування за КОАТУУ.

Зазначений порядок роз’яснений листом ДФС України від 09.12.2016 року №39423/7/99-99-15-03-03-17.

Неприбуткова організація, при наявності підстав, зобов’язана зареєструватись як платник ПДВ на загальних підставах

Реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов'язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.

При цьому, будь-яких винятків та/або особливостей щодо реєстрації окремих категорій осіб платниками ПДВ, зокрема, неприбуткових установ та організацій чинним законодавством не передбачено.

Так, якщо особа здійснює операції з постачання товарів/послуг на митній території України, які підлягають оподаткуванню ПДВ, загальний обсяг яких протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. грн., то така особа повинна подати Заяву за формою № 1-ПДВ і відповідно зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

Така реєстраційна заява за формою № 1-ПДВ, подається до фіскального органу за місцезнаходженням (місцем проживання) не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто зазначеного вище обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг.

До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей реєстрації як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ, та звільнені від оподаткування ПДВ.

Обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг не включається.

Будь-яка особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, але не подала Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування податку

Зазначена норма визначена п. 188.1. ст. 188; п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 08.12.2016 №39203/7/99-99-12-17.

Релігійним організаціям продовжено термін щодо приведення у відповідність установчих документів

20 листопада 2016 року набрав чинності Закон України від 06.10.2016 № 1667-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій".

Законом встановлено, що доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.

Крім того, визначено, що тимчасово до 1 січня 2018 року не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених підпунктом 133.4.1 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований в газеті Верховної ради України «Голос України» від 19.11.2016 №221).

У покупця - платника ПДВ за операціями з відступлення постачальником іншому кредитору права вимоги грошових коштів за поставленими товарами/послугами втрачається право на врахування ПДВ при розрахунку бюджетного відшкодування

Бюджетному відшкодуванню підлягає сума від'ємного значення, розрахованого згідно з пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 ПКУ.

Якщо платник ПДВ - покупець придбаває товари/послуги у платника податку - першого кредитора, а оплату за них здійснює іншому платнику податку - новому кредиторові, якому відступлено право вимоги грошових коштів, то платник -покупець має право на формування податкового кредиту за операцією з придбання таких товарів/послуг при наявності належним чином оформленої податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН.

Разом з тим, у такого платника втрачається право на врахування сум ПДВ, сплачених за такі товари/послуги, при розрахунку суми бюджетного відшкодування ПДВ, оскільки отримувач коштів (новий кредитор) не є постачальником таких товарів/послуг.

Зазначена норма передбачена ст. 200 Податкового кодексу України та роз’яснена листом ДФС України від 15.11.2016 р. N 24597/6/99-99-15-03-02-15.

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується, податок на доходи фізичних осіб перераховується до бюджету не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу

Нормами Податкового кодексу визначено строки перерахування до бюджету податку на доходи фізичних осіб з нарахованого (виплаченого) оподатковуваного доходу залежно від форми виплати такого доходу,

Так, якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені для місячного податкового періоду, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Зазначена норма визначена пп. 168.1.5 ст. 168 Податкового кодексу України.

Набула чинності постанова КМУ, якою затверджено перелік товарів (робіт, послуг), вартість яких на період проведення АТО включається платником податку на прибуток до інших витрат або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування

 02.11.2016 набула чинності постанова КМУ  від  26.10. 2016  № 758 «Про затвердження переліку товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування».

 Постанова прийнята відповідно до пункту 33 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України та затверджує перелік товарів, виконаних робіт, наданих послуг за кодами згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010, вартість яких на період проведення антитерористичної операції включається до інших витрат звичайної діяльності або на вартість яких не проводиться коригування фінансового результату до оподаткування.

Зміни в оподаткуванні неприбуткових організацій

20 листопада 2016 року набули чинності зміни, внесені Законом України  від 06.10. 2016 № 1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій».

Так, зокрема, фінансування видатків на утримання неприбуткової організацій, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) або їх частини.

Крім того, підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій є встановлення фіскальним органом відповідно до норм Податкового кодексу факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені п.п. 133.4.2 ст. 133 Кодексу. До змін, внесених Законом № 1667, підставою для виключення з Реєстру було встановлення фіскальним органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені установчими документами.

Зазначена норма визначена абз. третім п.п. 133.4.1 та п.п.133.4.4 ст. 133 Податкового кодексу з урахуванням змін, внесених Законом №1667.

При поданні звітності через сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), платнику податків необхідно заключити договір про визнання електронних документів

«Електронний кабінет платника» (оновлена версія) є онлайн-сервісом.

Онлай-сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) надає можливість платникам податків безкоштовно підготувати і подати у режимі реального часу до контролюючих органів електронну звітність, а також переглянути інформацію щодо стану їх розрахунків з бюджетом, зокрема інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.

3 метою забезпечення однакового підходу до приймання звітності засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб, та дотримання усіма платниками норм Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (наказ Державної податкової адміністрації України від 10.04.08 № 233), платнику податків необхідно укласти договір з фіскальним органом.

«Електронний кабiнет платника» (оновлена версія)

«Електронний кабiнет платника» (далi – ЕКП) – сервiс за допомогою якого здійснюється взаємодія органів ДФС та платників податкiв у режимi реального часу та який сприяє правильному i зручному обчисленню та своєчаснiй сплатi податкiв i зборiв (обов’язкових платежiв).

Знайти ЕКП можна за адресою cabinet.sfs.gov.ua, а також на офіційному веб-порталі ДФС України.

ЕКП складається із двох функціональних частин:

1. відкрита (загальнодоступна).

2. приватна (особистий кабінет).

Через відкриту частину ЕКП доступні такі можливості для платника (громадянина):

1. Ознайомитись з останніми новинами (нововведеннями) ЕКП.

2. Скористатися інформацією з реєстрів, що є загальнодоступними: - дані про взяття на облік платників; - реєстр срахувальників; - дані реєстру платників ПДВ; -реєстр платників єдиного податку; - інформація про РРО; - інформація про книги ОРО; - дані реєстру платників акцизного податку з реалізації пального.

Робота у приватній частині (особистий кабінет) здійснюється з використанням електронного цифрового підпису.

Електронний цифровий підпис можна отримати у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Після ідентифікації особи в залежності від типу платника доступні наступні розділи: 1. Новини. 2. Інформація з реєстрів. 3. Податковий календар. 4. Бланки податкової звітності. 5. Декларація про майновий стан. 6. Контакти та адреси центрів обслуговування платників (далі – ЦОП). 7. Облікові дані платника. 8. Звітність. 9. Вхідні/вихідні документи. 10. Листування з органами ДФС. 11. Подання заяв, запитів для отримання інформації. 12. Стан розрахунків з бюджетом. 13. Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. 14. Сервіси системи «Електронного адміністрування ПДВ» (СЕА ПДВ) для платників ПДВ). 15. Сервіси системи «Електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).

У разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, необхідно сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта

Клієнт зобов’язаний невідкладно звернутися до Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД ДФС) за скасуванням посиленого сертифікату, зокрема у разі:

зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті: переведення на іншу посаду або звільнення з роботи підписувача (для посилених сертифікатів, в яких зазначена посада його власника), зміна прізвища підписувача;

виявлення помилок у реквізитах посиленого сертифіката тощо.

Замовник (особа, що приєдналась до зазначеного Договору) зобов’язується негайно інформувати виконавця (Інформаційно-довідковий департамент ДФС) про факти виявлення неточностей або зміни даних, зазначених у посилених сертифікатах та/або реєстраційній картці.

Отже, у разі зміни відомостей, зазначених у посиленому сертифікаті, в т. ч. найменування юридичної особи, платнику необхідно скасувати посилені сертифікати ЕЦП (з попередніми відомостями, зазначеними у посиленому сертифікаті) та сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта.

Зазначена норма визначена п.п. 6.6.2 розд. 6 Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та пп. 3.4.6 розд. 3 Договору про надання послуг електронного цифрового підпису, затвердженого наказом Інформаційно-довідкового департаменту ДФС від 17.02.15 № 15.