14-08-2023 | категорія: Новини

ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє 14.08.23


Робота  програмного РРО офлайн: що потрібно врахувати?

Нагадуємо користувачам програмних реєстраторів розрахункових операцій. У зв'язку із набранням чинності першого серпня Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», яким, зокрема, внесено зміни до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», відновлено дію абзацу сьомого статті 5 цього Закону.  

А саме, використання ПРРО в режимі офлайн без отриманого в контролюючому органі діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, заборонено.

Отже, з 01.08.2023 забороняється робота ПРРО в режимі офлайн, якщо таким ПРРО не отримано діапазон фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером ДПС, які присвоюються розрахунковим документам ПРРО, що працює в режимі офлайн.

ПРРО працює в режимі офлайн лише в період, протягом якого відсутній зв’язок між ПРРО та фіскальним сервером ДПС.

 

 

ЗАКОН № 3219: Відновлено перебіг строків щодо надсилання до контролюючих органів повідомлень про відкриття та закриття рахунків

У зв’язку із змінами, запровадженими Законом України від 30 червня 2023 року № 3219 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», з 1 серпня 2023 року відновлено перебіг строків, визначених пунктом 69.2 статті 69 Податкового кодексу України, щодо надсилання до контролюючих органів повідомлень про відкриття/закриття рахунків/електронних гаманців платників податків, визначених пунктом 69.1 статті 69 Кодексу;

встановлено обов’язок, згідно з яким необхідно направити (у тому числі повторно) не пізніше 01.09.2023 до контролюючих органів повідомлення про відкриття/закриття у період з 24.02.2022 по 01.08.2023 рахунків/електронних гаманців платникам податків для отримання повідомлення про взяття рахунків/електронних гаманців на облік у контролюючих органах;

з 01.08.2023 відновлено відповідальність за здійснення видаткових операцій за рахунком/електронним гаманцем платника податків до отримання повідомлення контролюючого органу про взяття рахунків/електронних гаманців на облік.

Якщо після 01.09.2023 у банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей буде відсутнім підтвердження контролюючого органу про взяття рахунку/електронного гаманця на облік, то вважатиметься, що банк, інша фінансова установа, небанківський надавач платіжних послуг, емітент електронних грошей розпочав здійснення видаткових операцій з порушенням пункту 69.4 статті 69 Податкового кодексу.

У зв’язку з цим рекомендується банкам, іншим фінансовим установам, небанківським надавачам платіжних послуг у місячний термін перевірити наявність повідомлень про взяття у контролюючих органах на облік рахунків, відкритих/закритих у період з 24.02.2022 по 01.08.2023, та у разі їх відсутності (неотримання, втрати, будь-яких інших причин) направити (у т.ч. повторно) до контролюючих органів відповідні повідомлення для отримання повідомлення – відповіді контролюючого органу про взяття на облік рахунку або повідомлення, що такий рахунок вже перебуває на обліку в контролюючому органі, юридичні особи, які скористалися спрощеною системою з особливостями оподаткування, мають повернутися на попередню систему оподаткування.

 

 

Чи може платник податків оскаржити в одній скарзі декілька рішень контролюючого органу?

Платник податків може оскаржити в одній скарзі всі рішення контролюючого органу, оскільки чинним законодавством не встановлено обмежень щодо кількості оскаржуваних рішень.

Відповідно до пункту 56.2 статті 56  ПКУ у разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Вимоги до оформлення скарги визначені пунктом 1 розділу IV Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 916, відповідно до якого скарга платника податків подається в письмовій або електронній формі засобами електронного зв’язку та має включати таку інформацію:

     прізвище, ім’я, по батькові, найменування (для юридичних осіб), податкову адресу платника податків, який подає скаргу;

     найменування контролюючого органу;

     реквізити оскаржуваного рішення;

     підстави, за якими оскаржується рішення, обставини справи, які, на думку заявника, встановлені контролюючим органом неправильно чи не встановлені взагалі;

     обґрунтування незгоди платника податків із рішенням контролюючого органу з посиланням на норми законодавства;

     вимоги та клопотання платника податків, який подає скаргу;

     відомості щодо повідомлення контролюючого органу, рішення якого оскаржується, про подання скарги до контролюючого органу вищого рівня;

     відомості про оскарження рішення контролюючого органу до суду;

     адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;

     перелік документів, які додаються до скарги.

Скарги на рішення та на дії контролюючих органів викладаються та подаються окремо.

 

 

Чи може ФОП надіслати запит на отримання довідки про доходи через Електронний кабінет?

ФОП  має право надіслати Запит у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси.

Відповідно до статті 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема, із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

Згідно з абзацом першим пункту 42 прим. 1. 2 статті 42 прим. 1  ПКУ Електронний кабінет, зокрема, забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Слід зазначити, що Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді може сформувати виключно фізична особа.

Однак, за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету фізична особа – підприємець (далі – ФОП) має можливість надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:

     регіон в якому знаходиться орган ДПС;

     орган ДПС, до якого відправляється лист;

     тип документа;

     тематика звернення;

     короткий зміст листа;

     сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 МБ).

Запит на отримання довідки про доходи (далі – Запит) складається у довільній формі та повинен містити достатню інформацію про особу, яка звертається із Запитом, предмет Запиту.

Датою подання Запиту є дата його реєстрації в органі ДПС. Протягом одного робочого дня після надсилання такого Запиту до органу ДПС автора електронного Запиту буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації.

Інформацію щодо отримання та реєстрації Запиту в органі ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Довідка про доходи формується в довільній формі та надсилається платнику податків поштою у термін, передбачений статтею 20 Закону № 393.

 

 

Хто повинен сплатити ПДФО з зарплати, яка перерахована юридичною особою за рішенням суду на рахунок виконавчої служби для виплати фізичній особі?

Перерахувати (сплатити) податок на доходи фізичних осіб з суми заробітної плати, яка перерахована юридичною особою за рішенням суду на рахунок виконавчої служби для виплати фізичній особі, повинна юридична особа, яка є податковим агентом щодо податку на доходи фізичних осіб.

Відповідно до підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статті 168  ПКУ) податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 ПКУ.

Згідно з підпунктом 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 ПКУ податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб – юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розд. IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV ПКУ.

Відповідно до підпункту «б» пункту 176.2 статті 176 розділу IV та підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 розділу ІІ ПКУ, особи, які відповідно до ПКУ мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, до контролюючого органу за основним місцем обліку.  

 

ГУ ДПС у Запорізькій області