04-02-2020 | категорія: Новини

Хто скаржиться бізнес-омбудсмену?


30 січня відбувся круглий стіл за участі представників Ради бізнес-омбудсмена та бізнес-асоціацій – членів Української Ради Бізнесу.

Бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький під час зустрічі відмітив, що більшість скарг надходить з Київського регіону і просив поширювати інформацію, що будь-яке українське підприємство може звернутись за допомогою до офісу бізнес-омбудсмена із скаргою на орган державної влади, орган місцевого самоврядування, суб’єкт господарювання, що перебуває у сфері їх власності або управління, чи посадову особу.

 

72% скарг надійшло до бізнес-омбудсмена від підприємств малого та середнього бізнесу. Скарги обробляють 16 інспекторів Ради бізнес-омбудсмена. За 2015-2020 роки надійшло 6528 скарг, із них закрито 4337 кейсів.

 

Бізнес-омбудсмену можна поскаржитись онлайн ТУТ!

 

Наразі ТОП-5 у відсотках від загальної кількості скарг виглядає так:

  • 60% скарг – податкові питання (оскарження податкових перевірок, блокування податкових накладних, щодо розірвання електронних договорів, по 212 статті КПК);
  • 13% скарг – дії правоохоронних органів;
  • 10% – дії Мінюсту (зокрема, рейдерство);
  • 8% – державні регулятори;
  • 5% – дії митної служби.

Можливо, малий відсоток скарг на митну службу пов’язаний з тим, що, по-перше, не всі підприємці знають про таку можливість, по-друге, коли автомобіль затримали на митниці, то питання необхідно вирішувати терміново, а 10-денний розгляд, який анонсовано на сайті бізнес-омбудсмена, не влаштовує підприємців в даному випадку.

Команда бізнес-омбудсмена також розповіла про досягнення попередніх років та презентувала  план роботи Ради бізнес-омбудсмена на 2020 рік. Учасники обговорили питання, пов’язані із покращенням умов ведення бізнесу в Україні.

Надія Бедричук, виконавчий директор «Української асоціації прямого продажу» зазначила, що реформа податкової та митної служби – один з ключових пріоритетів бізнесу і запитала – якими офіс бізнес-омбудсмена бачить розвиток реформи ДПС та ДМС, згідно своїх статистичних та аналітичних даних? Чи є покращення ситуації, чи схоже що реформа рухається у вірному напрямку?

Олександр Громико, президент Української асоціації виробників запитав у представників офісу щодо відношення до зменшення дискреції у контролюючих органів, зокрема щодо заміни дискреційного податку на прибуток на податок на виведений капітал? Також Олександр повідомив, що бізнес чекає новий Закон про Раду бізнес-омбудсмена і готовий долучитись до адвокації цього важливого проекту.

Грігол Катамадзе, президент Асоціації платників податків України зазначив, що не всі процедури при реформуванні ДПС та ДМС прозорі та зрозумілі, суттєві ризики несе переведення значної кількості “старих кадрів” до нових служб і цьому питанню варто приділити увагу, якщо ми хочемо отримати дійсно нові реформовані служби.

Софія Арасланова, генеральний директор Асоціації імпортерів побутової електроніки повідомила, що для ефективного контролю за розвитком реформи податкової та митної служб важливо створити комплексний моніторинг, який буде складатись із аналізу скарг, аналізу статистичної інформації, пов’язаною із діяльністю ДПС та ДМС і сплатою податків, а також репрезентативного опитування платників податків. Бізнес буде дуже радий, якщо офіс омбудсмена зможе взяти участь у такому щоквартальному моніторингу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Борис Емельдеш, президент Всеукраїнської професійної асоціації підприємців, зазначив, що в останній час з’явилося багато законів у сфері контролю над бізнесом. Повноваження корупційної податкової служби збільшились. Бізнес очікує більш динамічного реформування Державної Податкової Служби.

На питання представників бізнесу відповідали Марчін Свєнчіцький, бізнес-омбудсмен, та Ярослав Грегірчак, заступник бізнес-омбудсмена.

Вони повідомили, що офіс займається розглядом скарг та аналізує проблематику і надає системні рекомендації з метою покращення законодавства, привели багато даних щодо роботи Ради.

Зазначили, що в Раді також вважають надважливою реформу ДПС та ДМС, а також важливим є ліквідація Податкової міліції та інших економічних підрозділів та створення єдиного аналітичного органу по боротьбі із економічними злочинами. Представники Ради бізнес-омбудсмена сподіваються, що Бюро фінансових розслідувань буде створено якнайшвидше.

З питання заміни податку на прибуток податком на виведений капітал: Рада бізнес-омбудсмена готова розглянути це питання у контексті зменшення дискреції та корупції.

 

Щодо нового Закону про бізнес-омбудсмена:  проект, який знаходиться зараз на погодженні представників влади, офіс омбудсмена вважає прийнятним, чекаємо на реєстрацію законопроекту.

 

Щодо можливості проведення регулярного комплексного моніторингу стану реформ ДПС та ДМС – офіс омбудсмена готовий надавати статистичну інформацію, яку аналізує, і взяти участь у спільних презентаціях із аналітичними центрами.

 

За підсумками дискусії учасники домовились обмінятись аналітикою щодо зазначених вище питань та погодили формат системної співпраці.

 

 

 

Національна платформа малого та середнього бізнесу