28-11-2019 | категорія: Новини

Уряд переводить трудові книжки у цифровий формат


27 листопада Уряд схвалив проект закону щодо переведення у цифровий формат трудових книжок. Рішення Уряду дозволить скоротити бюрократичні процедури та оцифровувати процеси.  

«Працівники не повинні будуть продовжувати радянську практику збирання купи довідок для підтвердження свого трудового стажу в разі втрати паперової трудової книжки або розбіжності в даних про роботу. Разом з тим пенсії та соціальні виплати поступово стануть призначатися автоматично, без зайвої бюрократії та необхідності приходити для цього в органи Пенсійного фонду», –  коментує рішення Уряду Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук.

Відповідно до рішення Уряду та, в разі схвалення законопроекту у Верховній Раді України  електронна версія трудової книжки зменшить навантаження на роботодавців та самозайнятих працівників – ФОПів. Рішення Уряду також спростить пошук роботи та оформлення на роботу.

З приводу схвалення зазначеного вище проекту Закону Міністр соціальної політики України Юлія Соколовська на своїй сторінці у мережі Facebook повідомила наступне .

"Відтепер з‘являється можливість того, що паперова трудова книжка перестане бути документом суворої звітності та відійде у минуле", - написала очільниця відомства.

За словами Міністра, запровадження електронних трудових книжок має ряд переваг:

  • Працівники не повинні будуть продовжувати радянську практику збирання купи довідок для підтвердження свого трудового стажу (якщо втратили книжку).
  • Пенсії та соціальні виплати поступово стануть призначатися автоматично без зайвої бюрократії.
  • Електронна версія трудової книжки - це менше навантаження на роботодавців та самозайнятих працівників – ФОП.
  • Рішення Уряду також спростить пошук та оформлення людей на роботу.

З прийняттям цих нормативних актів ведення обліку трудової діяльності працівників здійснюватиметься в електронній формі. Роботодавець буде вносити дані про працівника до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

При цьому Юлія Соколовська наголосила на нових можливостях, які відкриються із запровадженням електронних трудових книжок:

  • Це дозволить кожному у кілька кліків за допомогою електронного підпису отримати витяг у електронному кабінеті Пенсійного фонду і не боятися загубити трудову книжку.
  • Працівники будуть впевнені, що відомості завжди надійно захищені, а недобросовісний роботодавець їх не викривить.
  • Коли настане час оформити пенсійні виплати - збирання підтверджувальних документів буде легко та без клопоту - всі дані вже знатиме Пенсійний фонд.
  • Роботодавці не будуть навантажені зайвим кадровим обліком і матимуть завжди достовірну інформацію про своїх працівників.

"Дані реєстру захищені, роботодавці матимуть доступ до даних лише тих працівників, які у них працюють, а працівники - доступ до даних про себе", - підкреслила Міністр соціальної політики.

 За словами Юлії Соколовської, держава також подбала про тих, хто хоче продовжити вести облік своєї трудової діяльності у паперовому вигляді: "Якщо для вас ведення книжки роботодавцем є певним ритуалом, то ніхто не забороняє вам продовжувати дублювати відомості про свою трудову діяльність на папері. Але якщо ви не можете дочекатись цифрового формату, то вас ніхто не змусить її вести".

Як наголосила Міністр, для остаточного втілення цих змін потрібна підтримка народних депутатів, які голосуватимуть за відповідний законопроект. "Просимо Верховну Раду підтримати!" - закликала Юлія Соколовська.

 

КМУ